Serviciile prestate de IRAMTAS EXPERT S.R.L. aparţin codului CAEN-6920-activităţi de contabilitate şi audit financiar, consultanţă în domeniul fiscal, astfel:
- audit financiar/audit statutar, audit în vederea fuzionării sau divizării, servicii conexe de audit financiar,
- audit intern, audit financiar în vederea licenţierii cluburilor de fotbal,
- audit financiar al informaţiilor financiare cuprinse în proiectele cu finanţări externe, conform ISRS 4400, ISA 800, ISA 805,
- audit financiar privind respectarea prevederilor Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, s.a.
Portofoliul de clienți este următorul: societăţi pe acţiuni(de utilitate publica/cu capital integral privat), societăţi cu răspundere limitată, cluburi de fotbal, organizaţii fără scop patrimonial, ş.a.
Societatea dispune de o echipă de specialişti compusa din auditori financiari, experți contabili și consultanți fiscali.
Temeiul legal al misiunii:
- Standardele Internaționale de Audit (ISA 805 (REVIZUIT), Considerente speciale – audituri ale situaţiilor financiare individuale şi ale elementelor specifice, ale conturilor sau aspectelor unei situaţii financiare).
- Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
- Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1802/2014 pentru aprobarea Reglementărilor contabile privind situațiile financiare anuale individuale și situațiile financiare anuale consolidate, cu modificările şi completările ulterioare sau
- Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 3103/2017 pentru aprobarea reglementărilor contabile aplicabile persoanelor juridice fără scop patrimonial, cu modificările și completările ulterioare, după caz;
- Alte acte normative aplicabile acestei misiuni de audit.
Locul prestării serviciilor: sediul clientului și sediul prestatorului, dupa caz.
Se vor avea în vedere servicii de audit financiar cu privire la verificarea cheltuielilor aferente informatiilor financiare din Raportul financiar intermediar/ Rapoartele financiare intermediare/ si final ale contractului de finanţare nerambursabilă, în conformitate cu cerințele legislative, ale Finanțatorului și ale Achizitorului(ISA 805).
Pe parcursul efectuării auditului pe proiect, auditorul va elabora raportul/rapoartele/ de audit /in engleza sau romana, după caz, care vor conține și:
- Confirmarea sumei eligibile si a faptului ca rata de subvenționare este respectata;
- Confirmarea oricăror venituri din dobânzi la conturile proiectului în euro și în lei;
- Confirmarea privind cofinanțarea.
În cadrul derulării lucrărilor de audit, prestatorul va proiecta și executa de proceduri de audit referitoare la:
a) Auditarea activităţilor proiectului,
b) Verificarea înregistrărilor contabile şi a conturilor acestuia,
c) Verificarea rapoartelor tehnice, narative si financiare intermediare si finale emise,
d) Verificarea documentelor justificative care stau la baza angajării cheltuielilor,
e) Verificarea respectării regulilor impuse de finanțator,
f) Verificarea corectitudinii înregistrărilor din rapoarte,
g) Verificarea încadrării corecte a cheltuielilor în linii bugetare si verificarea bugetului aprobat.
Raportul/rapoartele/de audit vor conține concluziile auditorului independent asupra informațiilor financiare din raportul financiar/rapoartele financiare al/ale proiectului.
Auditorul va indica si daca au fost identificate cazuri de nerespectare a procedurilor de achiziție si daca cheltuielile aferente bunurilor, serviciilor si/sau lucrărilor astfel achiziționate au fost considerate neeligibile.
Auditorul va obţine, pe baza verificărilor, dovezi suficiente în vederea exprimării unei concluzii asupra realităţii, legalităţii şi conformităţii tuturor cheltuielilor efectuate de Beneficiar în implementarea proiectului.
Principalele etape ale activităţii de audit vor fi:
- Întocmirea scrisorii de acceptare a misiunii,
- Discuţii preliminare cu echipa de proiect,
- Cunoaşterea şi evaluarea procedurilor contabile şi a celor de raportare utilizate de către Beneficiar în derularea Contractului de Finanţare,
- Verificarea conformităţii cu cerinţele Finanţatorului,
- Înțelegerea controlului intern relevant pentru audit,
- Verificarea integrală a sumelor din Raportul financiar intermediar/Rapoartele financiare intermediare/ si final aferente proiectului,
- Verificarea utilizării fondurilor primite în conformitate cu clauzele Contractului de finanţare,
- Verificarea dacă bunurile/lucrările/serviciile au fost achiziţionate în concordanţă cu procedurile legale de achiziţii şi cu Contractul de finanţare al proiectului,
- Elaborarea metodelor proprii de lucru şi verificarea activităţilor, înregistrărilor contabile şi conturilor proiectului,
- Emiterea rapoartelor de audit aferente,
- Întocmirea documentației de audit (dosarul de audit),
- Întocmirea scrisorii către persoanele din conducerea beneficiarului,
- Proiectarea și executarea de proceduri de audit și obținerea probelor de audit, în scopul furnizării unei baze pentru opinia noastră,
- Restituirea documentelor şi registrelor originale primite de la Beneficiar în vederea realizării obiectului contractului.